EFSANE YAŞIYOR!

Bugün Ryu’nun ilk hadouken’ini atışının üstünden tam 25 yıl geçti! Street Fighter efsanesi hala yaşıyor! En sevdiğim oyun firmalarından biri olan Capcom’un en sevdiğim oyunu biz koca çocukları mutlu etmeye devam ediyor! Dünyada çok az oyun bu kadar uzun soluklu olmuştur! Çok az oyun iki kuşak tarafından oynanmıştır!

Hiç unutmam ilk oynadığım Street Fighter oyunu Street Fighter II idi! Bir arkadaşımın Super Nintendo’sunda oynamıştık. Şu an açılış müziği aklımda çalmaya başladı hatta! O yaşıma kadar gördüğüm en farklı 8 karakteri bir araya getirdiği ve onları birbirlerine karşı savaştırdığı için bu oyunu çok sevmiştim!

Ancak takvimler 1999’u gösterdiğinde Street Fighter Alpha 2’ya hayran kalmamın sebebi bu kadar basit olmayacaktı! O açılış, o stage’ler, o müzikler, az ama öz bir roster… İlk oynadığımda büyülenmiştim! Birkaç yıl sonra bir arkadaşım bana bu oyunun cd’sini hediye etmişti. Kartoneti mini bir kitapçık halindeydi ve her sayfada karakterlerin resimleriyle birlikte kombo listesi vardı. Baktım durdum. Capcom bir çocuğu mutlu etmesini biliyordu. Aslında hala biliyor; PC’de Capcom dışında kaç firma hala oyun çıkarıyor ki? Bu oyun beni bir dövüş oyunu gurusu yapan ve Street Fighter‘a olan tutkumu başlatan seridir yani. Sonrasında bu yolculuk Street Fighter III ile devam etti.

Yıllar içinde Fatal Fury, The King of Fighters, Mortal Kombat, Tekken gibi pek çok seri oynadım; ama Street Fighter‘ın yeri hep ayrı oldu bende! Bu yüzden de asla oynamayı bırakamadım. Daha dört sene öncesine kadar Street Fighter IV’un çıkışını bekliyordum deli gibi! Üniversite sınavına çalışmam gerekirken ben aklımın bir köşesinde Abel, C.Viper ve El Fuerte’yi övüyordum.

Street Fighter V çıktığında hayatımın hangi döneminde olacağım kim bilir. Karşılıklı dövüş oyunları uzun soluklu; ama bıkmadığınız bir dizi gibidir. Mesela Ryu’nun yolculuğu asla bitmez, Bison asla ölmez, Ken çoluğa çocuğa karışsa da hep Ryu’nun en iyi arkadaşı ve en büyük rakibi olarak kalır. Aslında çoğu insanın ”vurdulu kırdılı” diye hakir gördüğü dövüş oyunları çok eğlencelidir! Birlikte oynayabilirsiniz, her ruh haline gider ve asla eskimez!

Böyleyken böyle. Umarım Street Fighter‘ın benim için ne ifade ettiğini anlatabilmişimdir. Çünkü insanın bir şeyle olan mazisi ne kadar derinse kelimeler o denli kifayetsiz kalabiliyor. Ben bu oyunla büyüdüm dostlar! Nice 25 yıllara Street Fighter! ↓→ + P

Yorum bırakın